Projecten en CV
Projecten en CV
Vanaf 2016: eigenaar Ylva Schutte management en organisatieadvies
Bureau voor interim-management, organisatieadvies, proces- of projectmanagement in de non-profit sector. Voor complexe opgaven op het snijvlak van beleid, bestuur, organisatie en samenleving. Opdrachten:
Maart 2020 – heden: programmamanager gemeente Gorinchem
In het licht van de organisatieontwikkeling realiseren van de HR agenda. Deze moet managers en medewerkers in staat stellen om zichzelf én de organisatie te ontwikkelen.
Augustus 2018 tot heden: projectmanager Sociaal Domein, gemeente Noordoostpolder
Opnieuw inrichten van de toegang tot het sociaal domein. Positioneren van een loket voor het sociaal domein, anders beleggen van de taken en verantwoordelijkheden voor maatwerk en het sociaal team, opnieuw inrichten van betreffende processen, inbedden van het nieuwe loket schulddienstverlening.
Maart 2019 tot april 2020: organisatieadviseur, gemeente Noordoostpolder
Vanuit de behoefte aan meer grip en overzicht in het sociaal en ruimtelijk domein verbetering van de sturingsinstrumenten, gesprekscyclus en bijpassende rollen en verantwoordelijkheden.
September 2016 – december 2018: programmamanager organisatieontwikkeling gemeente Epe
Als programmamanager Sterk Werk verantwoordelijk voor de organisatieontwikkeling. Projecten zijn onder andere de implementatie van zaakgericht- en digitaal werken, procesgericht werken, passende HRM, leiderschapsontwikkeling, een nieuw werkconcept en de daarbij horende fysieke aanpassingen van het gemeentehuis.
Overige werkervaring
2013 –2016: Adjunct-directeur en kwartiermaker Zutphen vooruit; gemeente Zutphen
Als kwartiermaker verantwoordelijk voor de organisatieontwikkeling en reorganisatie. Verantwoordelijk voor een aantal complexe, bestuurlijke dossiers zoals verzelfstandiging van gemeentelijke voorzieningen, AZC en de governance in het sociaal domein. Stuurgroeplid voor de oprichting van de Wgr Tribuut (belastingsamenwerking) van vijf gemeentes.
2009 –2013: Manager Stadsbedrijven gemeente Zutphen
Stadsbedrijven zijn onder ander Beleid en Beheer Openbare Ruimte, Toezicht & Handhaving, Kinderboerderij , Archeologie, Musea Zutphen en het Zutphen archief. Naast leidinggevend ook verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van Beheer en Onderhoud tot leer- en werkbedrijf en de verzelfstandiging van musea, kinderboerderij en het natuur-milieu educatie centrum.
2006 – 2009: Hoofd Wijkaanpak gemeente Zutphen
Aandachtspunten waren het verder ontwikkelen van de Zutphense Wijkaanpak en de wijkontwikkeling in het kader van het Gelders Stedelijk Ontwikkelingsbeleid.
2003 tot 2006: Projectcoördinator gemeente Den Haag, Den Haag zuidwest.
Realisatie van projecten in het kader van het Grote Stedenbeleid (GSB) en ontwikkeling van integraal en gebiedsgericht beheer.
1999 tot 2003: Projectleider Ontwikkelingscombinatie Wateringse Veld
Projectleider op een vinex locatie in alle fasen van planontwikkeling tot aan oplevering.
Achtergrond
Een bouwkundige achtergrond heb ik aangevuld met een Masters Bestuurs- en Organisatiewetenschappen, een Lean Black Belt en diverse trainingen en opleidingen op het gebied van management en leiderschap
Opleidingen
- Universiteit Utrecht, USBO (2014-2015): Master of Science Bestuurs- en organisatiewetenschappen
- Technische Universiteit Delft, Bouwkunde (1992-1999): Bachelor of Science Housing Management
- Stedelijk Lyceum Zutphen (1985-1991): Atheneum-B
Overige relevante trainingen en opleidingen
- Systemisch Werken, bureau Baten (2020)
- Lean, Black Belt, UPD, (2018)
- Directeurentraject Publiek Domein (2012)
- Leiderschapsontwikkelingstraject gemeente Zutphen (2009-2013)
- Onderhandelen en conflicthantering (2001, De BAAK)
- Projectmanagement (2000, ISBW)